Pogoda jutro Pogoda Poznań
189
Reklama
Likwidują zatoki autobusowe. Kierowcy twierdzą, że ta decyzja zwiększy korki
BS | aktualizacja: Poniedziałek, 2 2019 roku, godzina 11: 1

Jaworzno jest od lat liderem jeśli chodzi o zmiany komunikacyjne zmierzające do uspokojenia ruchu. Teraz włodarze miasta przystąpili do likwidacji zatok autobusowych, które jak wyliczają znacznie wydłużają podróże komunikacją miejską.

Likwidują zatoki autobusowe. Kierowcy twierdzą, że ta decyzja zwiększy korki
zdj. ilustracyjne

Rewolucja drogowa w śląskim mieście zaczęła się już trzynaście lat temu, a w ciągu tych lat na przebudowę ulic wydano pół miliarda złotych. Co istotne wszystkie prace przebiegały zgodnie z wytycznymi przygotowanymi przez inżynierów transportu. Celem samorządowców była poprawa bezpieczeństwa, uspokojenie ruchu oraz promowanie komunikacji miejskiej. W Jaworznie powstała Velostrada - pierwsza rowerowa autostrada oraz rondo holenderskie, na którym jeden pas przeznaczony jest dla rowerzystów, drugi dla samochodów, a pierwszeństwo mają rowerzyści.

Efektem wprowadzonych zmian jest znaczący spadek liczby wypadków. Rok temu Dziennik Zachodni informował, że liczba wypadków zmniejszyła się ze 100 do 20, a liczba ofiar wypadków spadła z kilkunastu do zera. Teraz władze miasta podjęły kolejną decyzję, która niezbyt podoba się kierowcom. Zdecydowano o likwidacji wielu zatok autobusowych, które zdaniem włodarzy miasta zdecydowanie wydłużają czas podróży komunikacją miejską. Z wyliczeń wynika, że zatrzymanie na przystanku bez zatoki zajmuje około 8 sekund, na przystanku z zatoką minimum 30 sekund - Usunięcie zatok poprawia działanie komunikacji publicznej oraz poprawia obsługę jej klientów. Zwiększenie atrakcyjności komunikacji publicznej prowadzi do większego jej udziału w podróżach, co zmniejsza zatłoczenie jezdnie samochodami osobowymi. Przekłada się to na większą dostępność miejsc parkingowych. Przystanki bezzatokowe uspokajają również ruch i sprzyjają poprawie bezpieczeństwa - mówi w rozmowie z Dziennikiem Zachodnim Tomasz Tosza, zastępca dyrektora Zarządu Miejskich Dróg i Mostów w Jaworznie. 

Mimo to kierowcom z Jaworzna pomysł się nie podoba, ale Tosza na łamach portalu Transport Publiczny zwraca uwagę, że to logiczne następstwa zmian wprowadzanych w ostatnich latach, które każdorazowo budziły opór kierowców, ale do tej pory nie doprowadziły do żadnej komunikacyjnej katastrofy - Jedyną wadą są subiektywne uczucia kierowców samochodów, którzy czasami muszą się zatrzymać za autobusami, mogą również prowokować ich do łamania przepisów - stwierdza Tosza na łamach DZ.

SONDA
Czy Poznań także powinien likwidować zatoki autobusowe na terenie miasta?
Tak, komunikacja publiczna powinna mieć priorytet[15%]
Nie, bo miasto stanie[83%]
Nie wiem[2%]
Liczba głosów: 3790
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Tłumy na placu Wolności. Ruszyło Poznańskie Betlejem
W sobotę wystartowało Poznańskie Betlejem, czyli świąteczny jarmark. Szereg atrakcji będzie czekał w tym roku na mieszkańców i turystów na placu Wolności i Starym Rynku.
więcejCzytaj więcej | Sobota, 2017.11.18 20:50
Najstarszy poznański McDonald ma zostać zamknięty
Pierwsza restauracja McDonald została otwarta w Poznaniu w 1994 roku przy ulicy 27 grudnia. Teraz najstarszy poznański McDonald zniknie z mapy miasta.
więcejCzytaj więcej | Piątek, 2017.11.17 19:30
 
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
~Tralala: WlodzimNowak: MPK to nadza wspólna usługa i każdy normalny zarządzający winien dbać o jej efektywne wykorzystanie, minimalizację wpływu korków. MPK musii mieć PRIOR...
Szanowny Panie, nie wiem skąd takie opinie, ale priorytet, to powinien mieć ROZSĄDEK! Obecne "priorytety" na poznańskich skrzyżowaniach powodują bałagan, a nie uspokojenie ruchu. o zwiększonym spalaniu paliw nie wspomnę... Moim zdaniem lepiej jak 100 osób w tramwaju poczeka 20 sekund na zmianę świateł, bo tramwaj i tak ma niemal wolny bezkolizyjny przejazd. Myślenie odwrotne jest dla mnie nietrafione i dające skutki jakie obserwujemy w Poznaniu. Zapyta Pan "jakie?". A takie, że w pewne miejsca już nie pojadę. Nie, że wsiądę w bus czy tram, proszę Pana, tylko już tam nie zajrzę. Tak myślących jak ja jest sporo. Mam wiec pytanie - czy miasto jest gotowe na upadek niektórych rejonów miasta i rozrost innych??? A kiedy na obrzeżach powstaną parkingi? Np.: poprzez nabudowanie na pętlami? Pytań mam wiele.....
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 15:40, IP:83.14.86.XXX
ok
20
not ok
8
odpowiedz|usuń
~Autor: i znów widać jak PONADNARODOWE lobby samochodowe obrusza się na każdy tego typu pomysł............ ci bogacze posiadający auta nie widza że nadchodzą zmiany - dla nich samochód to wyznacznik luksusu i przewagi nad innymi........... każdy pomysł poprawiający funkcjonowanie komunikacji miejskiej JEST DOBRY !!!!
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 15:47, IP:195.20.110.XXX
ok
7
not ok
25
odpowiedz|usuń
~Tralala: ~Autor: i znów widać jak PONADNARODOWE lobby samochodowe obrusza się na każdy tego typu pomysł............ ci bogacze posiadający auta nie widza że nadchodzą ...
Samochód jest narzędziem pracy, młody komunisto. Niechaj zgodnie z Twemi poglądami nie dostarczają autami towarów do sklepów. Jeździj sobie na wrotkach po płody rolne na wieś. Najlepiej codziennie! A wiesz dlaczego? Bo rolnik wraz zez robotnikiem i intelygencjom pracójomcom som zdrowem krengosópem narodu! :):):):):):)
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 16:02, IP:83.14.86.XXX
ok
21
not ok
7
odpowiedz|usuń
~Ziemianin prawicowy: ~Tralala: Samochód jest narzędziem pracy, młody komunisto. Niechaj zgodnie z Twemi poglądami nie dostarczają autami towarów do sklepów. Jeździj sobie na wrotka...
Od dzisiaj rower może być Twoim narzędziem pracy i te swoje płody rolne możesz wozić rowerem cargo
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 16:20, IP:31.0.40.XXX
ok
3
not ok
15
odpowiedz|usuń
~Pom*******: Komentarz usunięty za złamanie regulaminu. IP autora zabezpieczono na potrzeby potencjalnego postępowania policji lub prokuratury.
~Gość: ~Autor: ale kogo to boli ? Przecież kierowcom ulicy nie ubędzie od tego. To jest akurat przykład tego jak można wprowadzać zmiany z głową, w kontraście do teg...
O czym ty bredzisz?
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 17:57, IP:5.173.241.XXX
ok
7
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Gość: ~Autor: Czemu nie piszecie o cichej likwidacji zielonych strzałek w Poznaniu...
A gdzie likwidują i z czyjej winy?
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:01, IP:5.173.241.XXX
ok
3
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Gość: ~Kaszan: Wytłumaczcie mi zmianę ruchu na skrzyżowaniu solidarności z mieszka... skręcając z solidarności w mieszka w prawo zielone mają również jadący mieszka ...
Czego na tym skrzyżowaniu nie rozumiesz? W czym tobie przeszkadzają jadący równocześnie z Solidarności i Mieszka, skoro dla jadących z Solidarności w prawo jest osobny pas? Jeśli tak jeździsz, jak piszesz, oddaj prawko, jeśli je masz i wsiadaj do komunikacji publicznej!
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:14, IP:5.173.241.XXX
ok
4
not ok
7
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Gość: Czego na tym skrzyżowaniu nie rozumiesz? W czym tobie przeszkadzają jadący równocześnie z Solidarności i Mieszka, skoro dla jadących z Solidarności ...
No nie rozumiem jak może być S-3d: sygnalizator kierunkowy w prawo i równocześnie mają zielone z innego kierunku jazdy, ale dzięki za radę "wujku dobra rada". Na szczęście nie mam potrzeby przesiadania się na komunikacje ;)
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:20, IP:85.221.133.XXX
ok
3
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Gość: ~Pieszy Pasażer: Takie rozwiązanie ma zarówno plusy jak i minusy. Plusem jest to, że autobus startuje z przystanku i nie m przed sobą korka - przez chwilę gdy zabierał...
Nie pisz bzdur!
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:21, IP:5.173.241.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Gość: ~Autor: No nie rozumiem jak może być S-3d: sygnalizator kierunkowy w prawo i równocześnie mają zielone z innego kierunku jazdy, ale dzięki za radę "wujku dobr...
Dla którego pasa jest ów S-3d? Czy dla jadących w kierunku Witosa nie ma innego sygnalizatora? "... równocześnie mają zielone z innego kierunku jazdy,..."? Z którego? Jeśli Mieszka I, od centrum, to nic nikomu w niczym nie przeszkadza! Zmiany są już końca grudnia 2018 r. a ty dopiero zauważyłeś je?
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:31, IP:5.173.241.XXX
ok
2
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Weetam: ~Autor: ale kogo to boli ? Przecież kierowcom ulicy nie ubędzie od tego. To jest akurat przykład tego jak można wprowadzać zmiany z głową, w kontraście do teg...
Mnie boli, bo jakbym chciał jechać tempem autobusu, to bym wsiadł do niego, zamiast jechać autem. Ale wolę/muszę to drugie z różnych względów i nie widzę powodu, dla którego miałbym zatrzymywać się za każdym razem tam, gdzie ktoś decyduje się lub rezygnuje z dalszej jazdy komunikacją miejską.
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:35, IP:193.239.102.XXX
ok
9
not ok
5
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Gość: Dla którego pasa jest ów S-3d? Czy dla jadących w kierunku Witosa nie ma innego sygnalizatora? "... równocześnie mają zielone z innego kierunku jaz...
dla mnie jest to naginanie przepisów...zrozum że jadący ze strony centrum tak skutecznie zapychają oba pasy, że skrecający w prawo a jadący do np.Plazy zmuszeni są do blokowania pasu już na początku aby zająć lewy pas! (tak, napiszesz mi że mogą jechać do końca, ale kto ich tam wpuści...). Dzisiaj miałem przykład. To jest bzdurne upychanie kawałeczka buspasu kosztem bezpieczeństwa, niejedyny niestety. Kościelna jest kolejnym przykładem od kiedy wyłączono sygnalizację słyszałem że dochodzi tam do częstszych kolizji i potrąceń byle "upłynnić ruch". Nie mów mi człowieku od kiedy są zmiany ja Ci tylko piszę co zauważam po tych "super" zmianach. Nie chcę mi się pisać o innych "upłynnieniach" ruchu...
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 18:46, IP:85.221.133.XXX
ok
4
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Gość: ~Autor: dla mnie jest to naginanie przepisów...zrozum że jadący ze strony centrum tak skutecznie zapychają oba pasy, że skrecający w prawo a jadący do np.Pla...
Gdybym nie jeździł samochodem po tych wymienionych ulicach, uwierzyłbym w twoje wywody! Napisz, czy widziałeś / słyszałeś o jakiejkolwiek kolizji ma Mieszka I po zmianie sygnalizacji? "...słyszałem że dochodzi tam do częstszych kolizji i potrąceń ..."? Opierasz się na plotkach! Poproś policję, niech tobie udostępni dane o ilości kolizji na Kościelnej / Dąbrowskiego a także z Mieszka I!
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 19:06, IP:5.173.241.XXX
ok
3
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Weetam: Mnie boli, bo jakbym chciał jechać tempem autobusu, to bym wsiadł do niego, zamiast jechać autem. Ale wolę/muszę to drugie z różnych względów i nie w...
wydaje mi się że trochę przesadzasz lub bezpodstawnie widzisz we mnie wyznawcę Jaśkowiakowatości. przecież to nie jest tak że autobusy zatrzymują się w losowych miejscach. jeśli więc jedziesz ulicą i wiesz że przed Tobą jest przystanek to zmieniasz pas i omijasz autobus. ale przyjmijmy wariant pesymistyczny - jest absolutny korek, zmiana pasu niemożliwa. jak długo zajmuje autobusowi wyładunek i załadunek pasażerów? minutę? dwie? brak zatok umożliwia autobusowi szybsze włączenie się do ruchu
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 19:08, IP:85.221.133.XXX
ok
3
not ok
7
odpowiedz|usuń
~Gość: ~Autor: wydaje mi się że trochę przesadzasz lub bezpodstawnie widzisz we mnie wyznawcę Jaśkowiakowatości. przecież to nie jest tak że autobusy zatrzymują się...
Wróć do NAUKI języka polskiego i poprawnego pisania!
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 19:11, IP:5.173.241.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Gość: Gdybym nie jeździł samochodem po tych wymienionych ulicach, uwierzyłbym w twoje wywody! Napisz, czy widziałeś / słyszałeś o jakiejkolwiek kolizji ma...
opieram się jeśli mam problem ze staniem w pionie a takich nie miewam. Rozumiem że wszystko wiesz najlepiej i dysponujesz wszystkimi statystykami, ja nie. Więc niech twoje będzie na wierzchu "wujku dobra rada". Gdybym również nie jeździł samochodem po w/w ulicach to także uwierzyłbym w twoje pierd.o..lamento wuju, bo o żadnej kolizji na Mieszka nie pisałem tylko o bezpieczeństwie, więc nie zmieniaj faktów i nie dopisuj mi czegoś czego nie pisałem...awansowałeś już na rasowego wuja :)
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 19:35, IP:85.221.133.XXX
ok
2
not ok
4
odpowiedz|usuń
~zbl: ~ón: Masz na myśli A4? My też mamy autostradową obwodnicę i to na dodatek bezpłatną! Czy dzięki niej mało kto jedzie samochodem przez Poznań?...
Koledze pewnie chodziło o Kołłątaja i braci Gutmanów w Jaworznie, które stanowią obwodnicę śródmieścia.
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 19:38, IP:85.221.158.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~zbl: WlodzimNowak: MPK to nadza wspólna usługa i każdy normalny zarządzający winien dbać o jej efektywne wykorzystanie, minimalizację wpływu korków. MPK musii mieć PRIOR...
MPK to tylko przedsiębiorstwo dbanie o nie jest wyłącznie obowiązkiem zarządu za co powinien być rozliczany przez właściciela. Od organizacji ruchu są wydziały Urzędu Miasta. MPK ma realizować należycie usługę przewozu osób i za to powinno rozliczać ich miasto. Dobro wspólne to nic innego jak średnia indywidualnych interesów.
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 19:45, IP:85.221.158.XXX
ok
5
not ok
0
odpowiedz|usuń
avatarebliss73: Trza stąd z ,bo głąby nas uduszą ,przeskakując się nowoczesnymi ideologiami ,które na końcu doprowadzą do samozagłady i samounicestwienia miejskiego organizmu. Miasto nie będzie już miastem, tylko czymś gdzie rządzić będą dziwadła i paranoja. Jak tu mieszkać ??? To jest mój hometown ?? Na końcu końców ,te przygłupy powiedzą "łeeee" ...Nie wyszło...
dodano: Poniedziałek, 2019.02.11 20:11
ok
2
not ok
2
odpowiedz|usuń
~Gość.: ~Autor: opieram się jeśli mam problem ze staniem w pionie a takich nie miewam. Rozumiem że wszystko wiesz najlepiej i dysponujesz wszystkimi statystykami, ja...
Cóż, poczytałem sobie twoją dyskusję w sprawie świateł i nie mogę zrozumieć o co tobie chodzi!? Pokazuje tylko, jak bardzo bezmyślną istotą jesteś! Śmiem wątpić, czy masz prawo jazdy!! Twój "rozmówca" prosił byś udowodnił swoje tezy, ilościami kolizji w miejscach o których piszesz! Piszesz coś o bezpieczeństwie, a ile kolizji tam było?? I jaka jest twoja odpowiedź??
dodano: Wtorek, 2019.02.12 10:51, IP:109.173.144.XXX
ok
0
not ok
2
odpowiedz|usuń
~Gość.: ~Autor: opieram się jeśli mam problem ze staniem w pionie a takich nie miewam. Rozumiem że wszystko wiesz najlepiej i dysponujesz wszystkimi statystykami, ja...
Czyje to słowa?? "... Kościelna jest kolejnym przykładem od kiedy wyłączono sygnalizację słyszałem że dochodzi tam do częstszych kolizji i potrąceń byle "upłynnić ruch". ..."?? I tu pokaż statystyki o których piszesz!!
dodano: Wtorek, 2019.02.12 10:55, IP:109.173.144.XXX
ok
0
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Gość.: Cóż, poczytałem sobie twoją dyskusję w sprawie świateł i nie mogę zrozumieć o co tobie chodzi!? Pokazuje tylko, jak bardzo bezmyślną istotą jesteś! ...
jakbyś czytał to co pisałem to byś wiedział że takich statystyk nie posiadam, więc jak ktoś tu bezmyślnie klepie w klawiaturę to ty. Napisałem dużo i nie będę się powtarzał dla jednej nie potrafiącej czytać ze zrozumieniem osoby piszącej jako dwie :D ...masz jakieś rozdwojenie jaźni?? Czy szukasz w swojej osobie sprzymierzeńca dla samego siebie. Informacje które posiadam na temat kościelnej zostawię dla siebie ale uwierz mi że ta osoba która mi to mówiła nie ma rozdwojenia osobowości tak jak ty.
dodano: Wtorek, 2019.02.12 11:34, IP:31.0.67.XXX
ok
5
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: No 1 , 2 , 3 start Zaraz zrealizują pomysł w naszym smutnym i zapchanym mieście hahahahaha
dodano: Wtorek, 2019.02.12 13:41, IP:37.47.162.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.